Team Building Tahap 1

Posted by izzue.com | 10:50 AM | 0 comments »

Kat sini saye wakil dari tahap 1 nak cerita sikit la pengalaman kami semasa team building baru2 nie..Huhuhu...Untuk pengetahuan semua, teambuilding nie memang best..Kami tak sangka btol..Banyak yang kami belajar semasa kat kem tu..huhu...sebelum nie kami sedar yang kami belum cukup kenal semua anggota tahap 1 nie..lepas kem nie baru la kami kenal sekenal2nya..hehe.. Yang seronoknye semua anggota tahap 1 nie spoting belaka..hahaha..pelik2 jerk aktiviti die..hehe...rentas halangan la yang mencabar sekali..sampai tak terlarat kaki nak berjalan..Bukit tinggi gilerrr...huh..

Yang paling tak leh lupe, kena masuk kolam ikan keli yang penuh ngan sisa2 ayam...uuuu...bau die tak yah cakap la..sape yang masuk tu jerk yang tau..huhu..bese la, perut ayam bersepah dalam kolam tu..haha..nasib bek tak suh nyelam dalam tu..kalau tak...tak tau la nak cakap pe..hehe..

hehehe..ape lagi ekk..nnt la sambung balik cerita nie..ok..

Forum Bertukar

Posted by izzue.com | 9:48 PM | | 0 comments »

Saya nak maklumkan pada semua, saya dah ubah forum suksis tu..Pada mana-mana anggota silalah register disana yaaaa... Moderator diperlukan untuk support forum tu..

SUKSIS IIUM

Walaupun forum itu masih blum siap sepenuhnya, tapi anda semua sudah boleh access forum tersebut..huhu..



Any Ideas????????

Posted by izzue.com | 11:10 AM | 0 comments »


Weeehhhh korang semua......Mane korang menghilang nie..huhuh...nie, nak mintak tolong nie, sape2 yang ade idea yang bernas tuk program suksis kite nie boleh la post atau komen kat sini ekk...nak kat shoutbox tu takot tak muat..Bek komen kat tempat yang saye post nie..huhuh...Harap2 korang boleh sumbangkan idea yang bernas untuk masa depan suksis nie..huhuhu....

Saye pon ngah duk cari idea gak nie..Tapi tak muncul2 tagi.hehehe....Nanti bile dah dapat saye post kat sini...OK...hehehehe...


Goodbye Windows...hehehe..Support Open Source Program
Linux Ubuntu 8.10 the Best!!!!!!!!!

Selamat Bercuti Semua!!!!!!

Posted by izzue.com | 7:12 PM | | 0 comments »


Selamat bercuti semua..,huhu..Semoga bergembira bersama keluarga tersayang. Sem depan jumpa lagi...

Ubuntu For All.... :D

Selamat Hari Raya....!!!!!!

Posted by izzue.com | 8:02 PM | 0 comments »

Selamat Hari Rayeeee.......Nanti balik UIA bawak balik kueh banyak2 tawww......Bole bawak g jamuan rayeee...hehehehehe....

Forum suksis dilancarkan!!!

Posted by izzue.com | 2:01 AM | | 0 comments »

Untuk pengetahuan semua, forum suksis sudah selamat dilancarkan dengan jayanya. Kekurangan moderator untuk forum tersebut boleh melambatkan populariti. Saya harap, ada dikalangan anggota tahap 1,2 dan 3 yang sudi untuk menjadi moderator bagi menarik lebih ramai lagi untuk menyertai suksis. Harap maklum...


Ikhlas Dari,
KS 72132
Iffatul Izzat B. AWang Hamat

Pembaharuan Pada Blog Suksis

Posted by izzue.com | 10:26 PM | | 0 comments »

Dengan ini, saya dengan senang hati ingin memberitahu semua warga suksis bahawa blog ini sudahpun saya update dengan jayanya. Saya telah mengubah hampir ke semua bahagian dalam blog ini supaya kelihatan lebih menarik dan cantik. Barulah orang ramai nak view. Kepada semua warga suksis IIUM, diharap dapat menggunakan blog ini untuk merapatkan lagi ukhwah sesama kita. Dan tidak lama lagi saya akan lancarkan sebuah forum khusus untuk warga SUKSIS IIUM ini. Dengan adanya forum tersebut, segala pendapat, masalah, dan lain-lain yang berkaitan dapat diluahkan disitu. Biarkan yahoo group itu sebagai tempat untuk perbincangan aktiviti kita sahaja. Kalau nak luahkan rasa tidak puas hati sekalipun, anda semua ada dua tempat. Sama ada di blog, mahupun forum.

Akhir kata, pertahankan blog kite nie yerrkk....Saya mengalu-alukan komen dari anda semua.

Ikhlas daripada
Iffatul Izzat B. Awang Hamat (KS 72132)
starhunter_paradise@syok.org

caner nak jadi best kaloooo...

Posted by izzue.com | 2:54 AM | 0 comments »

sumer orang bodoh sombong.kebanyakan penting diri sendiri.sesetengah suka mengipas, sikit2 suka atilah nak jadi aper ponn..xder kesudahan drama suksis iiu nih..

aper sumer nih!!!!!!

Posted by izzue.com | 3:19 PM | 2 comments »

salam sumer...
ish ish... pertama kali tulis blog nih... bukan aper... nak meluah raser yang macam2 ni kat lam diri yang tomey ni.. hehe...
tekejut giler diri ini biler bukak yahoo group 2 3 ari lepass.. awat??? memang tekejot r... awat lagu tu?? gadoh2.. senior-junior... aper sumer nih..
takdak masalah jadi masalah...
pelik dan banyak tanda tanya dalam diri yang tomey ini pabila masalah tahap-mahap ni jadi suatu issue yang maner kalau nak dikira rasional.. orang kater.. tak dak hal lah... sumer leh bawak berbincang... bincang sama2...

kiter sumer satu keluarga.... awat nak gadoh2... pelik tol aku!!!
dengan tuan dan puan pegawai... tahap 3.. tahap 2... tahap 1.. ish... saipa??
jangan tengok orang dari luaran ja... senyum tak senyum.. pehal.. mungkin sesetengah anggota tu tak cam lagi senior o junior.... jadi takkan nak men senyum jer.. nanti kata pahal mamat o minah ni senyum2.. gila ka apa... haaa..

dalam hal ni.. tahap 1-adik bongsu r kire... dorang tak kenal lagi sume senior ni.. nak tego pun takut2... tak salah dorang gak kan.. aku dulu jadi junior pun takot2 nak tego...
tapi adik2... senior2 korang ok jer... korang try r sembang kalo tak cayer..

wateva pun.... ukhuwwah tu penting dalam organisasi... kenal2 la sesama kiter yek... tego menego kalo jumper tengah ke tepi jalan ka... bukan kene dende pun kan...

tapi ader gak sesetengah anggota kiter ni rabun... jadi da yang cakap sombomg r tak senyum la.. tak balas aku angkat tangan la.. padahal budak tu rabun.. haa.. jadi,, kene kenal kenal la attitude n chatacter kawan2 kiter.. tak kenal payah la nak build relationship...
kiter sumer pelajar university.. pemegang ijazah lak tu.... iq tinggi lak tu.. takkan bender macam ni pun tak leh nak pikir kerasionalisnya... guner akai la... allah bagi akal soh berfikir... guner sebaik2nya.. semoga kiter berader d kalangan orang yang berfikir... insyaallah....


penat sudaa... lenkali jumper lagi no.. harap2 takdak aper sengketa la antara kiter lagi....
sama2 kiter membahagiakan suksis yang disayangi.... 3 tahun woooo...
kalo kawen dapat anak tu... hehehe

adiosss



paling xbest

Posted by izzue.com | 6:10 PM | | 0 comments »

suksi uia makin jadi xbest akhir2 nih..naper yer???makin banyak sangat sengketanya.bila nak di voice outkan kena sekat awal2 lagi.kenpa kegagalan lalu xdiambil iktibar???kenapa perlu tahap satu skang yang perlu jadi mangsa kerakusan senior??kenapa??kasihanilah kami...

ingat yer, budi bahasa penting sebagai basic kepada satu2 jalinan ataupun ikatan ukhuwwah.

Tamat Latihan

Posted by izzue.com | 9:03 PM | 0 comments »

This short video was recorded during recent tamat latihan full rehearsal at USM,Penang. (abaikan suara-suara doraemon yang menyelit di dalam video itu)

Since SUKSIS dah habis, saya nak ambil kesempatan mahu mintak ampun dan maaf kepada semua warga SUKSIS UIAM di atas semua kesalahan saya. Panjang umur kita jumpa lagi.InshaAllah.

Love,
Inspektor Ichigo Kurosaki (I/SP 72141)




Posted by izzue.com | 4:05 PM | 0 comments »

hai salam ntok semua.nampaknye da lame org xupdate blog nie.aku bukan ape cume nak melepaskan ape yg tebuku dihati ini.

diam xdiam dah 3 tahun suksis d uia.byak ragam dan gaye yg bleh kiter tgk.kenangn manis pahit.semua ader di suksis.jurulatih silih berganti.semuanye tepahat dalam hati.sepanjang tempoh bersuksis.banyak yg aku belajar.suka duka pahit maung semua ader.aku bhgie jd budak suksis sejujur-jujurnye.

tapi dalam kiter bersuksis byk konspirasi dan konflik yg berlaku yg kiter xtahu..masalah dalaman antara ahli2 suksis.tapi xperlu dhebohkan kerana ia merupakan agende tersendiri.mengape dan kenape hanya mereka yang tahu.cemburu iri hati sakit hati,hati yg disakiti,semuanye berlalu pergi.bagi yg teraser hati.maafkan diri ini.salah silap mmg bnyak berlaku tapi siapalah diri ini.insan yg hina.

dalam 3 atau 4 hari tahap 3 akan tamat latihan suksis.sedih rase nye .argghh xmampu lg aku tahan perasaan ini.tapi buat seseorg yg mungkin membace coretan ini harap maaf kan diriku.mungkin luahan d blog membuatkan ramai yg tahu tapi aku hanya ingin berkongsi pengalaman.jgn cube mempermainkan persaan org kerana mungkin suatu hari anda kan mengalaminya.aku mungkin berdiam diri selame ini hanya kerana ingin menjaga nama baik beliau tapi aku harap selepas aper yang berlaku jd kan ia iktibar.jangan cuba bermain dgn api kelak buruk padahnye.aku tetap menggangap dirimu masih sbgai seorg kwan.terpulang ntok ngkau membenci aku atau tidak.tidak sekelumit hati ini membenci sesiapa tetapi atas aper yg berlaku aku redha.cuma di kalangn ahli suksis ni kite semua dah macam adeq beradek kenape mesti ader sifat busuk hati..lupe kan lah segalenye..buka lembaran baru.harap insan itu belajar dr setiap yg berlaku

-aku-

level 3 dah habesss....

Posted by izzue.com | 4:32 PM | 0 comments »

assalamuaalaikum dan salam sejahtera...

suksis bagi abang2 dan kakak2 tahap3 dah pun selamat sampai ke penghabisan tempoh.xsempat dapat kad kuasa yang dijanjikan tempoh berkhidmat dah berakhir.mungkin bagi sesetengah orang inilah masa yang dinantikan selepas terpaksa mengorbankan entire saturday kat padang kawad,your saturday is back.bagi sesetengah orang pulak yang obses ngan suksis nih mungkin akan rasa sedih.tapi,ada ke bebudak tahap3 yang obses???mungkin adala yang ada hati sambil berpolitik.who knows?mcm2 drama terjadi sebelum bersara.diskriminasi,skandal,tak puas hati,sakit hati,geram,merajuk,bengang dan mcm2 lagi lah mcm satu fenomena pulak.hehehhhh..mungkin itu adalah salah satu memori yang boleh kita kenangkan bila dah masuk alam pekerjaan nanti.mungkin boleh jadi pengajaran jugak.


tapi, suksis jadi best sebab pada awalnya saling tak mengenali tapi di akhir waktu kebanyakan daripada ahlinya rapat macam adik beradik.silaturrahim yang terjalin macam satu network lak.yang jauh kita rapatkan,yang dekat kita eratkan.dengan adanya junior baru,suksis berkembang menjadi satu big family.this is for those who did not discrimination la..ada gak yang memilih segelintir sahaja utk rapat tapi itu semua tak menjadi kudis dalam suksis.sebab kasih sayang yang ada adalah penawarnya.tak selalu manusia boleh happy.nnt kalau selalu happy xderla pulak pengajaran yang manusia dapat.


ada jugak sedara yang pergi meninggalkan kita dulu.waktunya untuk menemui yang Mencipta sudah tiba.wpun berat hati melepaskan pergi tapi kenyataannya memang tersurat.setiap yang hidup pasti akan mati.jadi,redha dengan ketentuan qadha' dan qadar.untuk arwah Ahmad Nazri semoga rohnya dicucuri rahmat..al-Fatihah..


apa pun,suksis nih walaupun ada pahitnya tapi kenangan manis tetap ada untuk dikenang.

gong xi fa chai

Posted by izzue.com | 3:43 PM | | 1 comments »




iium cuti 4hari..mesti ramai yang balik kampung.tadi aku nak kuar dari iiu nih maik aih jammed sampai batu caves, tol gombak tu..ramai sungguh yg nak balik ke pantai timur.besenya org kelantan yang meramaikan kl ni..tu maknanya org kelantan nih pandai2 dan cerdik2.mostly conquer..negeri lain pon ramai gak bijak pandai.jgn terasa lak.aku sendiri pun negeri lain.huhu..mungkin aku suka bdk kelantan..wargh5...sapa aku????tapi aku bukan atok yg memang suka budak kelantan.hehe..jangan mare..gurau jer tok..xper lah yang pasti kalo dah jodoh x ke mana la.




kepada kawan2 yang balik kampung drive sendiri tu diharapkan berhati2 di jalan raya dan aware kenderaan lain kat kiri kanan depan belakang.kang tak pasal2 menjemput maut.tapi kalo takdir dah tersurat nak wat caner.so,kita serumpun suksis nih jgn sisihkan satu sama lain.sumernya sama je.kalau ada yang tersilap sama-sama tegur,kalau ada yang menangis,kita sama-sama pujuk,kalau ada yang susah hati kita sama-sama tenangkan.tapi macam mustahil nak diaplikasikan kat bebudak nih.huhuhu...korang tau aku pun lagi la tau..




gong xi fa cai...kalo ada limau lebih silalah bersedekah di padang kawad sabtu nnt.rabu xder assembly kan.yang dapat ke beijing tuh tahniah la.saper pun yang terpilih..... tahniah!!!!anda memang hebat.






abang2 and kakak2

Posted by izzue.com | 1:31 AM | | 0 comments »

menarik kan??tapi ramai2 tu mesti aku la yang paling chanteq..hahaha..dan yang paling manis mestila dorem.huhu..paling menawan mestila daoh.dan yang paling gorgeous mestila Dr. Azlan..xdapat disangkal lagi..
program last yang memang memberi byk kenangan..lebih2 lagi malam last tuh ramai yang me'nyumbang'kan lagu termasuklah ada yang ingin test pasaran bollywood.teringin gak nak pegang mic tuh tapi ada sumtin yang memblock aku.dah suara xsedap xyah la.gi red box ngan kengkawan dah.indoor..
en.nazri memang macho habes.rock kapak berkapak2..so,adik2 xyah panggil penyanyi nasyid jemputan luar suara dia memang sedap.nak tadarus pun bleh nih.keli pun best.memang patut dia the best nyanyi pun.tapi xsangka suara ipi and ami pun xbad.bleh diasah lagi.yang lain...xdengar dah..macam...tuuuuuttttt...kena potong.

marriage course...

Posted by izzue.com | 4:42 PM | 1 comments »


kawan2...jom ah menyempurnakan satu lagi benda wajib sekiranya anda sumer warga mesia.coz kalo nak menunaikan hukum wajib cam kat atas tuh anda sumer kena memilikinya.huhuhu..setakat ari nih aku belum bayar lagik yurannya.remeh ah xder kat dept sendiri.tunggula kalo tersepak ngan saper2 yang sepatutnyer kat tengah jalan.byk urusan lain kena tunaikan dulu.awal2 sem ni lagi la.bajet tahun nak kawen dah nak dekat.so,baik kita selesaikan syarat awal dulu.saper2 yang taknak kawen awal pun mesti nak kahwin awal bila masuk kursus tuh.so,saper2 yang tak larat nak puasa dah tapi takder calon lagik suruhlah mak bapak carikan calon secepat mungkin.tapi,lelaki skang nih susah yang betul2 suit ngan jiwa raga.perempuan pun sama.ingatkan betul2 baik tapi berlakon jer lebih.politiknyer byk sangat.tapi,jgn nak tuduh sebarangan tanpa bukti ye kawan2 sekalian.experien dulu dengan calon tuh baru judge perangai dia,ok.jangan cepat suka nanti merana.hehehe..petua dari tok muda.lagi satu, jangan benci sangat orang tuh nanti ter'suka'..lagi merana.walaupun luka tuh tak nampak tapi sebenarnya berbisa.eh,macam pantun lak.sori kodeng bukan nak lawan yer, ko berpantun lagi hebat la..huhuhu.."hang bela dia ka?"..oh tak2 aku bela diri sendiri..aku nak hantaran merce sebijik jadi la.hehehe..engku maner aku kena kenen nih..cadangan sket..




k enjoy the course tuh nnt.jgn tido, rugi...

sayonara...

Posted by izzue.com | 4:08 PM | 2 comments »

adios abe e and cicoy yang disayangi...uhuk2...tapi every saturday we still in the same platun,right...ko cicoy balik bahau jgn lupa lak dtg latihan.thanx for the todi dat nite..hahaha..korang 2 orang da keja best2 jgn luper blanja kami student nih,okai....

Posted by izzue.com | 3:45 PM | 2 comments »


penyandang lelaki tercomel di PD.hehehe...berbanggalah anda mempunyai senyuman yang paling menawan.nak book wat menantu pun sebaya.book jadi besan lah...hahaha..yang pasti daoh memang menawan hati..rahsia ini dibongkarkan oleh en.nor yang macam misai dato'seri k tuh...

Hurm....~

Posted by izzue.com | 11:12 AM | 0 comments »

Testing2 1...2...3
ok x sound...?
hehehehe....(",)
~ks32118~


Mandi pantai berbaju merah,
Semuanya kelihatan sungguh hepi,
Encik Nazri janganlah marah,
Sekarang kita sama-sama seri.
HA HA HA *gelak macam En. Yeop*
Peace out,
Budak Paling Malas Dalam Malaysia.